Tuesday 23 August 2011

kau buat ku jatuh cinta






Sewaktu dulu kala , diri ini pernah tersadung tengok dan melayan sinetron seberang.. gara-gara adik yang buka dan menontonnya sehingga terikut sekali dan saya hanya join pada waktu kelas tamat @ kosong pada hari tersebut.. saya pelajar tingkatan 3 yang mana masih muda baru disesi PMR telah meminati salah seorang aktor sinetron tersebut.. Entah kenapa aktor tersebut benar2 menarik minat ini .. walaupun berpuluh lelaki hensem dan smart or macho dan semua2 lah telah berleluasa di kaca tv.. dan kalau ikut kan dia bukan antara top 10 dalam katogeri senarai list lelaki kacak (cehh) sebenarnya tak minat dia pun (pulak dah ) memang tak minat pun dia.. cuma dia salah satu wasilah saya PERNAH minat pada salah seoarang rakan satu sekolah dengannya sewaktu ketika dahulu.. walaupun hanya sama sekolah selama setahun sahaja (apakah perasaan ini) .. dan saya hanya mengenalinya selama setahun juga.. tanpa mengenali hati budi tanpa berbual , sudah lebih dari cukup dengan tahu alamat rumahnya, rumah nya di mana (tu memang kalau dah tahu alamat) tahu plat motornya , sekarang dah lupe sebab lama tak jumpa, lagi tahu dia suka apa, pernah dengar suaranya dan saya meminati hanya dalam diam..ini kisah lama, kisah budak2, bila terkenangkan kisah ni, sangat melucukan

bila fikir-fikir kan balik tak ada apa faedah pun semua tu,  dah memang fitrah manusia ni ada perasaan cinta pada manusia.. sebab kalau kita tak ada perasaan cinta itu, tak akan adanya kita dibumi ini.. kerana kita dicipta atas dasar cinta Dia..ini semua wasilah, untuk kita compare kan diri merasakan cinta manusia , dan mengetahui bagaimana cinta nya Dia pada kita.. apa perasaan orang rindu pada kita? terharu bukan..
Ketahui lah Allah merindui hamba2 yang dekat padanya, sangat sayang pada kita, buktinya saya dan anda masih bernafas dan mempunyai pelbagai nikmat sehingga dapat menghadap dihadapan laptop ni buka hehe, Bersyukurlah, qul Alhamdulillah.. jadilah kita pemuda/pemudi yang mencintai dan dicintai Nya

kadang kadang kita berdoa untuk kuat
tapi kenapa banyak dugaan?
kadang kadang kita minta kelapangan
tetapi kenapa masalah pula datang
kadang kadang kita minta kebahagiaan
tapi huru hara pula jadinya
DUGAAN menjadikan kita kuat
masalah menjadika kiat berfikir
huru hara menjadikan kita tabah
kalau lah kita tahu hadith ini
jibrail telah berkata
"wahai tuhan ku kau sampaikan lah hajat hambaMu ini"
maka Allah telah menjawab
"biarlah hambaKu ini, Aku menCINTAI suaranya "

Ya Allah jadikanlah aku salah seorang hamba yang kau cintai itu, orang yang kasih pada a
gamaMu dan jadikan aku tetap dalam Rahmat dan Kasih Sayang Mu..

No comments:

Post a Comment

kalau ada apa2 nak komen, silakan :)