Thursday 15 September 2011

when i Silent!~

Sehingga kini iman snipis kulit bawang saya berkata2 .. kehadapan rakan yang disayangi.. ingin sekali saya berkata2 semua apa yang saya rasa , saat ini diri kebingungan dalam berkata2 .. nak diam pun serba salah , xdiam lagi bersalah.. bila diri tercabar dalam kata2 , hilang iman itu sendiri melayang ke udara.
awak!! buat tangan saya terketar2 menahan tangan ini melayang .. awak! buat hati saya menggelegak menahan dari meletup .. awak!buat muka saya merah semerah cili kering! .. ketahui lah awak , saya sudah sangat lama bersabar dengan awak , dan sekarang entah kenapa tergerak hati ingin menulis coretan rasa ini

                                 ***

bila diketahui perangai awak yang xboleh blahh tue, saya mula menerima sedikit demi sedikit.. tapi nyata..
saya tak boleh menerima keadaan awak yang suka mninggi2 kan suara depan kami yang tua ini khusus nya.. bila api ditiup, apa lagi?? makin naik la .. tolong la jangan bermain dengan kata2 , menusuk hati ni. saat saya berkata benar bahawa saya terasa dengan awak, yes!! saya maksudkan nya , tolong .. saya memang suka bergurau , tapi biar kene kene dengan tempat nya.. tadi , masa kita jalan2, hati ini panas!! solution nya saya diam, event memang saya xsuka diam! tapi saya kene diam jugak! awak tahu tak betapa seksa nak melawan mujahadah itu? awak tahu tak letih nya saya berlawan dengan diri ini?awak tahu tak betapa perit nya saya nak senyum depan awak?

yelaa , saya tak boleh nak cakap apa2 dengan perangai awak tu sebab nya , dengan mak sendiri pun boleh meninggi suara .. woi! kalau bapak aku ,cakap macam tu dengan dia, mau nya aku tidur kat luar rumah .. erm tak dapat nafi , orang kata mak borek anak yg rintik .. bukan saya nak bajet bagus , ini salah satu cara saya nak tenangkan hati saya yang panas+pedas ini .. patut la roomate nya tak tahan dulu pada sem pertama, sampai menangis2.. awak ,awak tahu kan dalam qur'an ade cakap mafhum nya 'jangan berkata uhhh pada ibu bapamu' usah nak melawan menyepak menampar .. nak kata uhhh puuun tak boleh.. pastu ade kata2 hukama' cakap Redha Allah tu dekat redha kedua mak ayah ko.. ermm , kalau saya tengok filem2, drama2 melayu yang menengking2 mak ayah dorang (event cerita lawak ) hati aku naikk hangin , berdebar2 rasa nak marah , xde rase hormat langsung!! itukah yang diterapkan kat remaja2 , anak2 sekarang??

Awak, menda kecik pun nak tenking2 xpayah la.. awak merosakkan hati saya yang kian rosak taw ..
panggilan kau aku antara awak ngan saya mula2, meemang saya xsenang! sesuka kau je eaahh.. maybe saya susah nak terima orang baru lagi2 bukan satu negeri.. saya tenangkan diri dengan mungkin dgn panggilan sebegitu boleh merapatkan kami , erm mungkinkah?
malam itu , seorang rakan datang menginap kat rumah kita .. awak cakap kat saya "heii!! kau ketepi sikit" (memang! saya saja2 je nak buat awak marah , sesaja kacau mood awk yg baik tu ) tapi dengan gurauan bukan seruis, then saya xrasa apa2 pun sebab dah kaliss awk tahuu?bahkan masih ukir senyuman
rakan tu balas balik " wei ko, dia tu kakak laaa" .. saya tersentap , okey saya kakak ..
dia pun dgn gaya mngejek 'akak,boleh bla bla bla... ' (dengan lembut)
bila saya fikirkan , entah la xtahu nak tegur macam mana
saya bukan baik , sebab saya tak baik , saya taknak orang sekeliling saya tak baik jugak ..
jika sesuatu musibah pada mu , itu sebab nya ada 2
1) bala    2) ujian

okey yang datang kat saya ni harap nya ,ini ujian buat saya ..

2 comments:

  1. ini ujian sebenarnya,,,ujian ni kalu awak berjaya lepas i.Allah akan mematangkan awak..nanti masa akan dtg,kalu awak ditimpa ujian lagi,awak macam dah ada satu benteng/kekuatan..i.Allah..tp mmg kena banyak sabar dan banyak mohon doa pada Allah..dan kalu boleh meluahkan perasaan pada org yg positif...

    ReplyDelete
  2. terima kaseh najiha, bile tgok balik post ni, ya saya akui memang sy tulis dalam keadaan emo dan rasa nak mngis :'(...
    tanxs ag sekali atas semangat itu

    ReplyDelete

kalau ada apa2 nak komen, silakan :)