Wednesday 5 October 2011

otak melayang ke awan

Apa khabar iman hari ini.. Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah syukur pada Illahi dapat juga sy menaip sebaris dua untuk perkongsian .. manik2 jernih jatuh tanpa dipinta ,bila diri diselubung dgn selimut kerinduaan disana.. teringat kucupan terakhir dr seorang ayah semasa di tanah air..harapan sy agar kucupan itu terus menerus walau hnya illusi .. hati2 ini menyambungkan kita wahai keluarga tersayang..

sekadar mengisi masa, malam ni (iaitu tadi) pada pukul 9.00 malam ada program pengenalan tahfiz di tempat sy belajar.. sy dapati semangat itu rupanya 'tertinggal' disana (tempat program).. apakah boleh saya menjadi 'keluarga' disana?
bagaimana sy nak meletakkan komitmen sy event dalam hal2 kecik sy tak pandai nak jaga? ..
niat dihati semua mau, tapi Allah sudah berfirman dlm surah ar-ra'd ayat 11, inna Allah la yughairu ma biqaumin hattayughayyiruu ma bianfusikumm.. sesengguhnya Allah itu takkan ubah nasib sesuatu kaum, kalau dia yg xubah sendiri..

Rupanya saya bersahabat dengan orang HEBAT .. apakah daya terrasa diri ini hina.. mereka menganggap saya sebagai kakak, hormat saya (maybe rase bangga diri, huh). Allah hantar mereka untuk saya perbaiki diri ini.. subhanalah maha suci tuhan sekalian alam..
balik dari program , masih terfikir2 sekelilingku  orang hebat2 belaka.. kenapa saya tidak? ini tidak adil!
mungkin Dia dah susun yg terbaik, setiap org ada kelebihan.. mari kta ubah nasib kita,ayuh

balik dari program, sampai rumah dan terus masuk bilik buat kerja yang lect bagi tadi pagi.. tiba2 bunyi loceng tanda ada tetamu .. rakan membuka nya, kemudian menjerit, miaaa! ade buku
saya : hahh, buku apa?
'entah , ade orang bagi buku terjemah subjek untuk sem ni'
saya: err, cane dia tahu saya amik subjek ni?
rakan: tak tahu lah , dia suh belajar elok2 taw ~~
iya, terima kasih

Nikmat dia tadi tu , mengingatkan saya segalanya..
segalanya..
mood: muhasabah ..

p/s:bersabarlah wahai hati..

No comments:

Post a Comment

kalau ada apa2 nak komen, silakan :)