Friday 14 October 2011

rindu


Alhamdulillah baru pulang dari salah satu mantiqah kerana ada program bkan (persatuan anak negeri) .. dan aku bertolak malam sebelumnya lagi bersama rakan2 yang lain.. 
tujuan asal untuk aku ambil barang yang dikirim dari family kesini .. sesampai kerumah hati ini melonjak tidak sabar2 untuk membuka balutan tersebut yang berupa sebuah kotak (abi yang bungkus, terima kasih banyak2 abi) .. usai solat maghrib dan isya' terus meluru ambil gunting untuk buka balutan tersebut.. betapa gembira melihat ada sedikit makanan dari family :) dan hadiah dari adik2 sempena raya dan desakan aku untuk mereka tulis surat hehe .. maaf ye

ade 3 pucuk surat, dari ijah, kak long dan Lah.. kalo ikutkan tulisan tu , ijah punya tulisan tak berubah pun hee~tapi kak long (adik ke2 bongsu perempuan) dan Lah (bongsu perempuan) dah makin chantek tulisan mereka *wink2..
adik2, saat kakak membuka surat itu tangan terketar2 bersama mata ini terasa panas, mahu rasanya mutiara2 pedih dari mata jatuh berjurai akibat sebak menahan rindu
tapi aku kalah dengan persaanku, sebelum membacanya lagi air mata jatuh , ohh 
pesanan mereka ini buat aku bersemangat lagi untuk study , mereka menanti aku .. aku fikir hanya aku yang rindukan mereka (jahatnya kakak,bajet dia sorang je)
mereka benar2 menanti kepulangan aku ke tanah air. Lah mengingatkan memori2 dia bersama aku suatu ketika dahulu.. katanya aku suka bawa dia jalan2 , (memang la dik ,awak kecik lagi masa tu ,kakak bawa awak untuk tunjuk jalan supaya nanti2 awak dah tak sesat ^^, )
dan kakak pada Lah pula iaitu kak long. mengadu bahawa Lah ni pemalas HAHA , aku gelak sambil menangis, budak2 macam tu la, kakak pun pemalas juga, tapi sekarang dah rajen k :P...
Ijah, sekarang xlama nak SPM, ade lagi sebulan, take your time betul2 , biar betul2 sedia nak exam, kakak kat sini selalu mendoakan kalian.. 

pesan ijah padaku :
1)nak raya dah kan, kau tak balik , jangan lupa kitorang . event tak raya pun jangan lupa!
(Aku pelik, patutnya aku yang cakap kat dorang macam ni ;p hee)
2) study betul2, cepat2 habis.. tapi kau punya trade "hero xggaduh" hehe.. (heroin lah :P)
3,4 dan seterusnya aku lupa , yang aku tulis memang sgt terkesan kat lubuk hati ini .. thanksss susah2 tulis




kek sempena ulang tahun hehe, terima kasih kawan2


nampak surat disitu



p/s: keadaan aku dengan keadaan dalam cerita indonesia (yang ade mas azam a.k.a kang azam) lebih kurang.. mereka berhubung melalui surat,dan macam kami buat.. aku kat sini sentiasa on9.. tappi kekangan waktu yang tak sama dan mereka busy, dan aku juga .. buat kami kuat, untuk tabah dalam mengharungi sakit rindu ini.. khususnya buat aku
kadang2 aku call mereka seminggu sekali selama 40mint setiap minggu.. mendengar suara2 orang tersayang sudah cukup untuk aku tersenyum.. walau tak dapat menatap wajah mereka
(bagaimana agaknya wajah2 mereka, dan yang pasti mesti dah berubah, setahun sudah tak bertemu
doa rabitah ,pengikat kasih sayang antara kami ..


sehinga lah jadi begini, thanks adik2, syukran jazilan, dorang cakap, event murah tapi dorang nak cari ni susah taw hehe
thanks all my sisters : i'll always remember u in my do'a insyaAllah
kakak nampak ikhlas distu sebab mereka tak kan susah2 nak cari
itu menandakan korang ingat akak thankss sgt

No comments:

Post a Comment

kalau ada apa2 nak komen, silakan :)